Urheilijan nivuskipu

Bulevardin klinikka on yksityissairaala Helsingin sydämessä. Kirurgimme ovat Suomen johtavia ammattilaisia nivusvaivojen saralla. Heidän taidollaan nivusvaivat saadaan parhaalla tavalla hoidetuksi. Hoidamme myös yleisiä nivusvaivoja.

Jopa 5% urheilijoista kärsii vaivasta. Erityisen yleinen vaiva on jalkapalloilijoiden, jääkiekkoilijoiden, sprinttereiden ja salibandyn pelaajien joukossa.

Tyypillinen oire on määrätyissä liikkeissä esiintyvä kova kipu, joka usein estää suorituksen kokonaan. Kipu voi olla lähtöisin paikallisista vaurioituneista kudoksista tai hiukan kauempaa, jolloin kipu säteilee nivustaipeeseen.

Kyseessä on jännevaurio jänteen (jänteiden) kiinnistyskohdassa tai tätä hieman ylempänä alvatsan rakenteiden heikkous. Aiheuttaja on yleensä voimakas ja äkillinen venytys nivustaipaleeseen silloin, kun lonkka ojentuu ja lihakset ovat jo venyneet täyteen pituuteensa. Kyseessä on kudosvaurio.

NIVUSKIVUN HOITO

Vaivaa on hoidettu erilaisilla leikkaushoidoilla vuosien saatossa. Bulevardin klinikalla käytössä oleva tähystystekniikka nivuskivun hoitoon on ylivertainen. Tähystystekniikalla verkko laajentaa lihaksen kiinnityspintaa (vamma-aluetta tuetaan verkolla). Leikkaustekniikalla ei aiheuteta tarpeettomia kudosvaurioita. Leikkaus ei pahenna vaivaa. Seurantatutkimusten mukaan yli 90% nivuskivusta kärsivistä paranee käyttämämme tähystysleikkauksen avulla.

DIAGNOOSIN VARMISTUS

Ennen leikkauspäätöstä diagnoosi on varmistettava magneettikuvauksella (nivuskivun aiheuttaja näkyy kuvassa selvästi) ja mielellään käynnillä myös urheilulääkärin/ortopedin vastaanotolla. Mikäli lepo ja fysikaalinen hoito eivät auta, on syytä harkita leikkausta ja tulla gastrokirurgin vastaanotolle.

“Bulevardin klinikalle on aina hyvä tulla. Mukava henkilökunta. Rauhallinen tunnelma.”
– Asiakaspalaute 01/2018

KIRURGIN konsultaatio – Kerro TILANTEESTASI asiantuntijallemme

Bulevardin klinikalla urheilijan nivusleikkauksia tähystämällä tekee kirurgi Ilari Airo lähes 30 vuoden ja tuhansien leikkausten kokemuksella.

“Käyttämäni leikkaustekniikka on auttanut yli 90% potilaistani parantumaan nivuskivusta.” – Ilari Airo

HinNASTO

Kirurgin vastaanottokäynti 20 min 90 €
Nivusleikkaus tähystyksellä, nukutuksessa 4 500 €

Hintoihin lisätään toimistomaksu 20,50 (sis. eReseptin). Leikkaushintaan tulee lisäksi mahdolliset tarvikkeet.

PROsessi – suunnittelu, toimenpide ja toipuminen

Tapaaminen kirurgin kanssa

Potilas tapaa kirurgin tavallisesti ennen leikkausta vastaanotolla. Kirurgin vastaanotolla käydään läpi käytettävä leikkaustekniikka ja leikkauksen tavoitteet, mahdolliset komplikaatiot ja riskit, ja jatkokuntoutus.

Toimenpide ja toipuminen

Sairaalamme ja leikkaussalimme sijaitsee Helsingin keskustassa Bulevardilla. Toimenpide tehdään nukutuksessa. Potilas pääsee kotiin samana päivänä.

Leikkaus auttaa osalla heti, eli kipu häviää. Kolme viikkoa täytyy välttää sellaisia liikkeitä, jotka ovat aiheuttaneet kivun. Esimerkiksi kuntopyöräillä voi heti.

Tervetuloa Bulevardin klinikan hyvään hoitoon!