Selkävaivat

Mehiläinen Bulevardi on lääkäriasema ja yksityissairaala Helsingin sydämessä. Ortopedimme ovat Suomen johtavia ammattilaisia selkävaivojen hoidossa. Hoidamme useimpien vakuutusyhtiöiden asiakkaita.

Selkäranka on rakenteellinen kokonaisuus, joka muodostuu 33 nikamasta, niiden välisistä nivelistä, jänteistä ja lihaksista. Monimutkainen rakenne ja länsimaiset elintavat altistavat rangan monenlaisille vaivoille. Selkävaiva kannattaa tulla näyttämään ortopedillemme, jotta oikea diagnoosi saadaan tehtyä.

“Mehiläinen Bulevardille on aina hyvä tulla. Mukava henkilökunta. Rauhallinen tunnelma.” – Asiakkaan kertomaa

Selkävaivat

Selässä esiintyy rasitus- ja kulumavaivoja. Jännitysniska on yleisin rangan alueen vaiva, jota esiintyy etenkin päätetyötä tekevillä. Välilevytyrä on yleinen alaselän alueella ja aiheuttaa kipua sekä joskus halvausoireita. Nikamien kivulias yliliikkuvuus, vaikea-asteinen nikamien vinous, nikama murtuma tai sen kivulias jälkitila ovat myös tavallisia vaivoja.

ORTOPEDIMME – SELKÄVAIVOJEN asiantuntijat

ORTOPEDIN KONSULTAATIO – KERRO TOIVEISTASI ASIANTUNTIJALLEMME

Tervetuloa ortopedimme konsultaatioon. Ortopedin kanssa voit avoimesti keskustella kaikesta hoitoosi liittyvästä ja hoitopäätös tehdään aina kanssasi yhteisymmärryksessä. Konsultaatiokäynti ei velvoita sinua mihinkään.

Tapaaminen erikoislääkärin kanssa

Saapuessasi erikoislääkärin vastaanotolle, tilanteeseesi paneudutaan keskustelemalla ja selkä tutkitaan erilaisilla testeillä. Usein diagnoosi varmistetaan röntgen- ja/tai magneettitutkimuksella. Harkinnan mukaan otetaan lisäksi perusverikokeita.

Selän vaivoja hoidetaan pääsääntöisesti lääkkeillä ja fysioterapialla. Joissakin tapauksissa annetaan pistoshoitoja kipualueille. Leikkaushoito on avuksi, jos vaiva pitkittyy tai pahenee, tai jos ilmenee vaikeita hermo-oireita.

Toimenpide

Sairaalamme ja leikkaussalimme sijaitsee Helsingin keskustassa Bulevardilla.

Tervetuloa Mehiläinen Bulevardin hyvään hoitoon!