Rintojen sairaudet

RInnoissa esiintyy erilaisia sairauksia. Tulehdukset liittyvät usein imettämiseen. Rintasyöpä on merkittävin sairauksista yleisyyden sekä vakavuuden perusteella.

RIntasyövän leikkaushoito

Rintasyöpä on yleisnimi laajalle kirjolle erilaisia ja eriasteisia syöpäkasvaimia. Rintasyöpään sairastuvat naiset ovat erilaisia, eri ikäisiä, eri elämänvaiheessa, ja kaikkien rinnat ovat erilaisia. Yleisin hoitomuoto on leikkaus. Rintasyövän leikkaushoito ei enää ole valintaa säästävän leikkauksen ja rinnanpoiston välillä, vaan parhaimmillaan se on yksilöllistä räätälöintiä turvallisissa raameissa. Raamit on luonut Suomen Rintasyöpäryhmä ry:n asiantuntijatyöryhmä, joka on antanut Käypä hoito -suositukset rintasyöpäpotilaita hoitaville lääkäreille. On tärkeää, että hoitava kirurgi hallitsee laajan arsenaalin erilaisia rintaleikkauksia, jotta räätälöinti on mahdollista. Leikkaustekniikassa tulee ottaa huomioon mahdollinen tuleva oman rinnan uudelleen rakentaminen eli rintarekonstruktio. Rintasyövän kirurgisen hoidon perustana on moniammatillinen yhteistyö leikkaavan (plastiikka)kirurgin, radiologin, patologin ja onkologin välillä.

Bulevardin klinikalla hoidetaan rintasyöpää diagnosoinnista aina leikkaukseen ja jälkihoitoon. Sairaalassamme myös tehdään uuden rinnan muotoilua implantin tai henkilön oman rasvan avulla. Leikkauksen jälkeisen turvotusta voidaan hoitaa lymfaterapeutin vastaanotolla.

Lue lisää rintasyöpäkirurgiasta

Ulkoinen rintaproteesi

Rintaproteesin hankintaan liittyvät palvelut ovat osa kokonaisvaltaista rintasyövän hoitoa. Bulevardin klinikalla on laaja valikoima ulkoisia rintaproteeseja. Tarjolla on useita eri malleja tunnetuilta brändeiltä, kuten Amoena, ABC ja Anita. Rintaproteesin valinnassa sinua opastaa asiaan perehtynyt sairaanhoitaja vastaanottokäynnin yhteydessä. Hoitajalta saat myös rintaproteesin käyttöön liittyvää opastusta ja käytännön neuvoja. Rintaproteesin ja muut tarvikkeet saat mukaasi käynnin yhteydessä.
Vastaanottoaika on hyvä varata noin kuukauden päähän rinnanpoistoleikkauksesta, tai kun leikkaushaava on parantunut ja leikkausalueen turvotus on laskenut. Vastaanoton pituus on 30 minuuttia.
Palvelemme rintaproteesiasioissa niin maksusitoumusasiakkaita kuin itse maksavia. Lämpimästi tervetuloa!

Ajanvaraus ja neuvonta: (09) 6811 390

Voit varata ajan myös verkkoajanvarauksen kautta täältä